ОДУСТАТИ…

vatromet-e1451395171503

Ванда је овог пута донела своју кафу. Запалила своју цигарету. Нисам стигла себи да завијем једну, а она већ има тему:

„Последњих година, све неки хуман свет око мене, не мош од хуманости главу да дигнеш! И сви хумани преко мојих леђа!

Те траже да одустанем од прославе матуре за дете, кажу, треба да дам неком ко није матурирао! Те да одустанем од куповине аутомобила, кажу тај новац могу да дам неком ко нема ни бицикл!

Е, Чолу ми неће узети!“

„Каквог Чолу, суботом на сабајле?“

„Знаш шта, ја знам да ти не пратиш вести, зато имаш мене! Хтела да идем на прославу Нове године у Нови Сад, да ми лично Чола пјева и да будем међ звездицама, селе моја.. кад они навалили да се одустане! Као, треба новац од прославе да се додели неком у хуманитарне сврхе! Е, неће Ванда овог пута! Девет година Чола није певао у Новом Саду, и сад, кад сам планирала да се увалим детету на стан и храну за Нову, и да одшетам до трга, јер ауто не купих због хуманитарних акција… сад би неко да ми и Чолу узме! Не дам!

Одустала сам од њега неколико пута јер нисам имала новца да платим карту, децу сам школовала. О свом трошку, наравно. Нико ми хуманитарно не даде паре за њихово школовање. А да сам скупљала новац који сам још као дете давала за гладне у Африци, имала бих бар грејање да платим, овако ме туже због неплаћених дугова. Ма, могла сам се за хуманитарне новце одселити у Африку, па да не плаћам грејање и да ме Бог весели, ихај!“

„Полако, Ванда, стварно се велики новац издваја за прославе, разне.. „

„А ти си, душо моја, давала новац од прославе рођендана своје деце у хуманитарне… ?“

„Нисам, али држава…“

„Аха, нико не сме ништа јавно да слави, одмах је крив и нехуман? У својој кући славиш и славу и рођендане, и идеш на славе и рођендане, на венчања и сахране… и новац који тако потрошиш је паметно утрошен, а? И кад купиш крему која кошта око иљадарке, то је хумано?“

„Хумано, него шта? Хумано је да не идем наборана улицом, да људе не плашим“, зезам се ја, али она озбиљна, па озбиљна.

„Мани се зезања, ово је озбиљно! Зар заиста мислиш да морамо стално да одустајемо од свега лепог, да бисмо били хумани? Зар заиста мислиш да живот треба да се сведе на голу егзистенцију, да не потрошиш ни динар више од оног што је неопходно, да би била хумана? Што се не одрекнеш свега, што не преживљаваш, него живиш?

Сигурна сам да је свако од нас бар некад дао нешто у хуманитарне сврхе. Ја јесам, ти јеси, адвокатица, она с црвеном косом исто, знам поуздано.. И сви из моје фирме, много пута!

Него, видиш ли ти, жено, да је тренд да они који прослављају све свеце, возе џипове и купају се на Балију, траже од нас да се одрекнемо свега лепог, да бисмо били хумани? Чуј, хумани? Што сам нехумана ако идем на концерт? Што сам нехумана ако нисам последњу пару дала неком коме, као, треба више него мени?

Докле? Смем ли да се радујем, да прославим нешто, а да ме нико не гледа попреко? Ако испечем прасе, нехумана сам, јер једем животиње. Ако уберем цвет и закитим се, није пристојно што изгледам срећно, има људи који пате..

Патим и ја, још колико, знаш и сама, дугујем банкама и електродистрибуцији, па ми нико хумано не опрашта те дугове!

Ма, доста ми је одустајања у животу! Одустала сам од многих лепих ствари јер нисам имала прилике да их себи приуштим, а нико ми их други приуштио није!

И зато, оде Ванда на Чолу, са све цветом у коси, а теби ћу оставити ову кафу, у хуманитарне сврхе! Сликајте се сви, тако хумани!!!“

И ево мене, пијем ову хуманитарну кафу, и по стоти пут скидам Ванди капу.

А од Чоле одустајем, јер немам прилике да одем у НС за НГ. Хумана сам, а?

Ивана Бошњак Бошњак

One thought on “ОДУСТАТИ…

  1. Sve mi se čini da će svi ovi koji traže da se ukinu proslave NG za široke narodne mase (iz humanih razloga), pare namenjene proslavama po restoranima ili u kućnoj režiji, dati u humanitarne svrhe, odgledati par emisija na TV-u i u ponoć gladni leći da spavaju snom pravednika…

Оставите одговор

