За нас који нисмо положили малу матуру

Завршни испит

Uczniowie II Liceum Ogólnokszta³c¹cego w Gorzowie Wlkp. przyst¹pili

Било штрајкова или не, завршни испит ће се одржати. Да ли ће бити поништен, хоће ли неко носити тестове у доњем вешу (мене је увек занимало шта би било ,,горњи веш“), да ли ће се бодовати овако или онако, немам појма. Елем, уведен је одавно и траје, дуже од било ког министра просвете, дуже од било које владе… и нико се не бави смисленошћу истог.

Пошто сам ја у широким ФБ круговима позната као неначитана жена, могу да размишљам како ми се оће, нико ме не схвата озбиљно.

А мени се оће да размишљам овако:

Матурација значи сазревање. Полагање матуре је био испит зрелости. Некад. Некад, кад је онај ко је положио матуру могао да се запосли са дипломом на којој је писало да је матурирао. У време мог деде, било је то после четири разреда школе. Касније, после осам разреда. У неко ,,моје“ време, после средње школе. Ми нисмо матурирали после основне. Али, ваљда се не рачунамо у озбиљан свет, завршили смо ,,Шуварицу“ . Мене и већину мојих школских ,,сабораца“ то је натерало да завршимо факултете. Тек тад смо сазрели, изгледа. И поносим се тиме.

И кад се већина нас, нематурираних после осмољетке, запослила, уведоше матуру после осам разреда основне…

Звало се то матура, па пријемни испит, па завршни… И како год називаше, своди се на… не знам! Волела бих да сазнам чему служи (па још и не ради).

Ако служи томе да се направи ранг ученика при упису  у средње школе, треба ли поништити све дипломе нас који смо средњу уписали без тог испита?

Како се уписаше они чија је матура поништена? И школују се, неваљалци нематурирани!

Ако је то испит који ће натерати ђаке да занавек запамте оно што им је потребно у свакодневном животу, онда сам тек у проблему! Ми, који нисмо имали завршни испит, нисмо спремни за живот који живимо пола века.

И реших да накнадно матурирам, и да наговорим своје исписнике да то учине заједно са мном.

Дакле, ево питања из градива које смо ми научили у осмогодишњој школи:

  1. Како су се звали родитељи друга Тита?
  2. Ко је написао пјесму Титов ,,НАПРИЈЕД“ ?
  3. Кад и где је била Друга непријатељска офанзива?
  4. Наброј свих ДЕВЕТ планета Сунчевог система.
  5. Напиши све што знаш о заседању у Столицама.
  6. Множеник и множилац су…
  7. У реченици ,,Џафер је појео јабуку“ одреди подмет и прирок.
  8. Где су највећа налазишта мрког угља у СФРЈ?
  9. Како се зове велики пољопривредни комбинат у Зрењанину?
  10. Колика је годишња производња челика у НДР?

Морам признати да не знам одговор на последње питање. Али, размишљам, колико су ми значајни били ови, и још многи подаци које сам морала да наштребам током свог школовања?

Колико ће бити значајни подаци које ће исписати мали матуранти на тонама папира следећег и сваког наредног јуна?

Не заборавимо, ове године ће завршни испит полагати они који ће у пензију 2065. године. Мораћу то да дочекам, тек да их питам колико им је матура значила за живот!

Ивана Бошњак Бошњак

Uczniowie II Liceum Ogólnokszta³c¹cego w Gorzowie Wlkp. przyst¹pili

2 мишљења на „За нас који нисмо положили малу матуру

  1. Повратни пинг: За нас који нисмо положили малу матуру | Зелена учионица

  2. Повратни пинг: Системска кривица, псећи штрајк и борба против дрвосеча | Био-блог

Оставите одговор

