Веровали или не!

И ЈА САМ БИЛА ЂАК И РОДИТЕЉ ЂАКА

 

Текст који је написала моја колегиница Зорана Раичевић, а ја га мало модификовала и објавила, навео ме је да се сетим свог школовања и школовања моје деце.

Као дете, питала сам своју маму, васпитачицу:,,Зашто ти никад немаш пара, а моја васпитачица има много, сви јој дајемо паре?“

У млађим разредима, желела сам да будем учитељица, јер су у породици сви били просветни радници. Родитељи су говорили:,,Само немој у просвету, мале су плате!“, а онда, пуног срца, почињали причу:,,А данас, моји ђаци…“ И како не бити просветни радник, кад је то посао који се воли!?

Касније, наставници, професори… Ниједан није био ни близу мом учитељу!

Било их је разних, неки су били драги, неки строги, неки некоректни, неки неуредни, неки прави пријатељи, неки сувише брижни…

Кад год сам била љута на наставнике, тата је говорио:,,Никад не знаш ко ће од њих позитивно утицати на тебе.“

Како може позитивно да утиче онај ко прави разлику међу ђацима, онај ко даје кечеве  из хира, онај ко вређа ђаке?

Мама је говорила:,,Може, видећеш, ти само ради своје, а свако себе представља…“

И, тако је некако и било.

Од сваког наставника ,,покупила“ сам нешто. Од неких, обећање себи да се нећу понашати тако. Од неких других, жељу да будем баш таква!

Надам се да сам успела.

А онда је дошло време кад сам постала родитељ школараца…

И моја су деца имала свакакве наставнике. Али, ја више нисам била ђак, била сам наставник. И знала, веровали или не, да су наставници људи од крви и меса, има нас ,,оваквих“  и ,,онаквих“ и говорила деци:,,Ви само радите своје, а никад не знате како ће  ко утицати на вас.“

Једном ће и они знати шта те речи значе.

За сад, знају да ни њихови учитељи нису имали више пара него мама, иако су учитељима ,,сви носили паре“.

Надам се да ће некад и јавност у овој земљи сазнати то исто.

Ивана Бошњак Бошњак

 

 

 

 

 

3 мишљења на „Веровали или не!

  1. Повратни пинг: Tekst Ivane Bošnjak Bošnjak | Najlepše godine

Оставите одговор

