Порука родитељима

 

banat.jpg

ПОРУКА РОДИТЕЉИМА

 

Мислите да штрајкујемо увек и само због већих плата.

Ево још разлога зашто штрајкујемо:

  1. План и програм по коме смо дужни да учимо вашу децу НЕ личи на оно што се од њих тражи на завршном испиту, а још мање на оно шта ће од њих живот да тражи. Ми смо ту да то ускладимо како знамо и умемо.
  2. Желимо да додатно покажемо вашем детету све тајне нашег предмета, али након 6 часова наставе тешко му је да нас прати и тог 7. часа. Није нам тешко да закажемо час у послеподневној смени.
  3. Желимо да помогнемо вашем детету да научи пропуштено, али за време планираног претчаса у 7:15 тешко му је да нађе превоз до школе.
  4. Радовали сте се када сте прочитали да ће ученицима бити организована припремна настава за завршни испит.  Да, организовали смо је у школи, али то је нових СЕДАМ планираних часова за вашу децу. Ми наставници дођемо. Деца не долазе. Чекају да им платите приватне часове, што и чините. Зашто?
  5. Увели су ,,обавезне изборне предмете“. За то кривите оне који те предмете предају, а не оне који су их увели.
  6. Након такмичења много вас дође да уложи жалбе на резултате. Наравно, има грешака, јер су такмичења суботом – а то значи нови- шести радни дан у недељи за наставника који учествује у комисији за такмичење. Наравно од таквих шест дана, пет се рачуна у обрачун плата, а овај шести НЕ.
  7. Скупа Вам је екскурзија, а занима Вас и дневница за наставника. По ученику је око 300 дин (минус ПДВ ) тј. 260 динара. То значи да је за један сат бриге о Вашем детету наставник вреднован са 26 динара. За тај новац тешко је бринути и о једном правом цвету, а не о било ком детету.
  8. Непријатно нам је када тражимо од вас да купујете убрусе и сапун да би ваше дете могло да има чисте руке пре ужине. Очекујете да просветни радници то набаве. Одакле?
  9. Добијемо решење о годишњем одмору од 1. јула до 15 августа, а често смо уз вашу децу док не заврше упис у средње школе и током јула.
  10. Колико год се радујемо пласману вашег детета на Окружно или Републичко такмичење, брине нас како да Вам кажемо да сами плаћате пут и смештај. Кривите наставника за то, уместо да кривите оног ко је обавезан да смештај и пут обезбеди.
  11. Не штедимо да код куће одштампамо листиће за рад на часу да би ваша деца лакше научила.
  12. Непријатно нам је да погледамо у очи ваше добро дете, јер не смемо да избацимо са часа ученика који му смета.

 

ХОЋЕТЕ ЛИ НАС ПОДРЖАТИ У БОРБИ ДА ВАМА, ВАШЕМ ДЕТЕТУ И НАМА БУДЕ БОЉЕ?

 

 

 

 

Захваљујем се својој драгој колегиници Зорани Раичевић, која је саставила текст поруке

58 мишљења на „Порука родитељима

    • Cast izuzecima,podrzali bi smo vas ali nazalost manjina ste.Ja imam lepo iskustvo da uciteljicom starijeg deteta i podrzala bih je u svemu,odlican pedagog zena koja je srcem posvecena svom poslu.Ali nazalost imam i loseg iskustva sa uciteljem koji nezeli da saradjuje sa roditeljima,koji ocekuje da ga ja kuvi naucim u skoli rad na minimumu,nazalost ja sebd nesmatfam strucnom da svoje dete ucim kod kuce.Da radim sa njim puno
      I nekazem da necu ubuduce ali podrzacu vas tek onda kad ministarstvo postavi prave ljude da rade svoj posao.Cast izuuecima ali ste u manjini a mnogi na birou placu za poslom.

  1. Повратни пинг: Detinjarije – Poruka učiteljice roditeljima: Ovo nas tišti više od malih plata

  2. Draga uciteljice! Troje dece imam! Samo napred! Ja sam 1975.godiste! Tada se ucilo! Bila sam djak generacije a nikada nisam platila privatan cas…nikada. Deci su oteli znanje..ovo je sistematsko unistavanje Srbije. Deca ce nam postati plitka a moja deca koja citaju knjige su raritet!

  3. Žena je potpuno u pravu!A mi kao roditelji bi trebali biti više zainteresovani za rešavanje problema!Apsolutno je tačna njena tvrdnja da roditelji krive pogrešne ljude-učitelje i nastavnike!Greška nije njihova!Problem prave osobe koje sede u MINISTARSTVU i prave programe a pri tom nemaju ni malo iskustva u nastavi ili ga imaju nedovoljno.Sve je ovo posledica nepoštovanja profesije!Da li i u jednoj normalnoj državi školski program pravi neko ko je na osnovu stranačke aktivnosti dospeo u fotelju ministarstva?Takvo angažovanje zahteva poznavanje struke,mogućnosti deteta u zavisnosti od uzrasta i još mase faktora koji utiču na realizaciju tog istog plana!Ja sam roditelj troje dece i ni za kakve pare ovog sveta ne bih povela tudju decu bilo gde i bila odgovorna za njih-a vi dragi roditelji očekujete to od prosvetnih radnika za 26 dinara na sat.To je velika nepravda.I sve vas interesuje „Koliko li stave u džep?“ da vaše zlato povedu na ekskurziju…Trud koji ulože i odgovornost sa kojom se nose koštaju onoliko koliko im nikada nije plaćeno…niti se može platiti!Razmislite dragi roditelji dobro nakon teksta ovog prosvetnog radnika!I dobro se zamislite nad njim…

    • Zivim u Svedskoj. Ovde i ne postoje ekskurzije. Nastavnici ne bi nikada pristali da vode racuna o tudjoj deci. Poneki put odu na izlet par sati u okolini, a i tad ih je nekoliko kolega i jos obicno poneki roditelj. Cak ni na obicnim casovima ne stoji jedan ucitelj sam, nego uvek ima pomocnika, i to na mozda 20-28 dece. Pre 10ak godina, pre krize, imali su po 3 odrasla na 16-18 dece! Ja se divim nasim uciteljima.

  4. Поштована учитељице,
    Све ово што је наведено је добрим делом тачно. Што се тиче дневница, не знам зашто је у школи у коју иду моја деца за учитељицу дневница 400дин, а за разредну која предаје српски језик 500дин. Иста школа…
    Сада рате излета и екскурзија уплаћујемо на рачун агенције, а дневнице на посебним уплатницама на рачун школе. То је пракса од ове школске године.
    Што се тиче сапуна и убруса, ако директор школе није способан да то обезбеди, постоји алтернатива – нпр. сакупљање старе хартије, лименки, пет амбалаже, итд. и то на нивоу целе школе (не по разредима).
    План и програм је врх врхова… И теткице у школама би га боље саставиле од ових из Завода за образовање. Туга и јад…
    Ово са дуплим комплетима за ђаке у Београду је таква глупост, да не знам само докле више… Наиме, један комплет уџбеника треба да стоји у школи у ормарићима, али ти исти ормарићи се отварају како једним кључем тако и без кључа, тако да је глупо остављати те књиге у школи јер их после морамо (ми родитељи) платити. Наравно, нису деца крива – крив је онај ко је те ормариће поручио. То значи да овај први комплет стоји код куће.
    Други комплет би требао да стоји кући. То и јесте тачно, јер је непотребно хабати два комплета. И тако, дођосмо до идеје да деца у школу треба да носе само свеске и да раде у свескама СВЕ, јер по завршетку школске године уџбенике морају да врате некоришћене или добро очуване. И ништа им не остаје за обнову градива за завршни испит.
    Има ту још много ствари које треба урадити, и то не само у просвети, већ и у здравству и другим областима… Само, компетентне персоне нису добродошле и вечито су NON GRATA.
    За штрајкове са разноразним тематика увек има потребе, али неко треба и да узме метлу у своје руке па да почисти оно што се подоста накотило, а врло је непосмено и необразовано.
    Поздрав

    • Zasto vas zbunjuje to sto se ekskurzija uplacuje na racun agencije (koja organizuje smestaj i hranu), a dnevnica za nastavnike na racun skole? Po mom misljenju to je sasvim logicno. Oni su placeni za rad u skoli, a ne za rad u turistickoj agenciji. I na ekskurziju ne idu kao radnici turisticke agencije, vec kao nastavnici i razredne staresine odeljenja koje vode na skolsku ekskurziju!!!

  5. Повратни пинг: Школски систем у Немачкој и паника у Лондону | Био-блог

  6. Draga učiteljice,
    odgovoriću Vam po stavkama koje ste naveli. Odgovori će biti mahom subjektivni jer ću govoriti iz ličnog iskustva:
    1.Sa ovom tačkom se uglanom slažem sa vašim mišljenjem, mada učiteljica od mog starijeg sina je sama „ubacila“ u IV razredu temu „polno razvijanje“ i to na uštrb prirode i društva. Posle toga im je predavala po 3 lekcije na času iz redovnog programa da bi nadoknadila.
    2. Čast izuzecima, vama učiteljima je TEŠKO da organizujete i redovnu dopunsku nastavu koju ste po zakonu obavezni da držite
    3. Niži razredi nemaju više od 4 časa u proseku. Bolje da dete ostane 5 čas nego da dolazi na prečas ujutru.
    4. Zato što, drage moje prosvetne radnice, većina škola je toliko neorganizovana da je pripremnu nastavu zakažu dva nastavnika U ISTO VREME, jer ,Bože moj, imaju i oni pravo na svoje privatne tezge.
    5.Sa ovim se potpuno slažem sa Vama.
    6. Za ovo baš i neznam ne bih previše da se upuštam ali sam ja mislila da se ipak radi o fondu časova , a ne radnim danima – ipak Vi bolje znate.
    7.Ako toliko dobijate za ekskurzije (dnevnice) molim Vas da mi objasnite nepristojnu navalentnost vas prosvetnih radnika na učenike i njihove roditelje. Toliko ubeđivanja i ucenjivanja za nešto zašta ste bedno plaćeni niko ne bi prihvatio pogotovo što odgovara za ljudsko biće (dete). Veoooma maliciozno, veoma. Uzgred kod nas u školi je dnevnica 600 din za nastavnike po danu- rekli su javno.Hm……
    8. Od đačkog dinara, od (tajnih) matura za osmake i da ne nabrajam stvarno je puno izvora novaca koja jedna škola ubira mimo zakona.
    9.Ovo ja ne znam da je baš tako ali verujem i da ima požrtvovanih nastavnika kojima je stalo do svojih učenika. Za njih – bravo.
    10. KO JE OBAVEZAN? Škola ili Ministarstvo prosvete? Jer ipak pored imena đaka koji je ostvario uspeh stoji i ime škole koju pohađa.
    11.Jao…Opet čast izuzecima ali kod moje dece u školi se sve učiteljice tako bezobrazno, žargonski rečeno, „grebu“ za papire, za štampu i neretko skupljamo novac da bi one fotokopirale kontrolne zadatke jer fotokopir ne radi u školi.
    12. Za ovu tačku, u svakom momentu i u svakoj prilici bih bila uz Vas.

  7. Postovana uciteljice,
    moja deca jos uvek ne idu u skolu. Imam prijatelje i poznanike koji su ucitelji i uciteljice, pa mogu da vam kazem da ste samo delimicno u pravu. Svima nam je tesko. Nama roditeljima, vama uciteljima, a deci je najteze. Lako je zaliti se i traziti krivicu u drugima, a teze je pokusati nesto promeniti.
    Ako smo ostali u ovoj zemlji, i ako nam je ova zemlja draga, molim Vas da kao uciteljica nesto preduzmete kako bi se prosveta promenila na bolje za sve.
    Mi kao roditelji takodje treba da se angazujemo, sto cu ja sigurno i raditi.
    Pisite zalbe, menjajte program, ucite decu kako treba. Molim Vas, nemojte se samo zaliti.
    Pozdrav i svako dobro.

  8. ma jok, uopste nije zbog vecih plata. cim ste culi da ce biti smanjenja plate za 10% odsto omdah ste organizovali strajk iako plate nisu ni smanjene. strajk u najavi, za svaki slucaj. a ako ne bude smanjenja strajkovali smo – pa sta. nigde u tom protestu niste govorili o tome da strajkujete zbog nedostatka ubrusa i sapuna u wc-u skole. ako vam je toliko tezak posao slobodno svratite kod sekretara skole i trazite svoju radnu knjzicu i nadjite posao koji vas ispunjava – to je sasvim legitimno. zasto biste sebe izlagali losim uslovima i situaciji u kojoj ne cene vas rad. a tim svojim gestom oslobodicete prostor za sve one koji su bez posla i umeju da cene posao i beneficije koje nudi prosveta.

    • Prosvetni sam radnik i roditelj!
      Prvo za plate svi skacu pa i prosvetni radnici!
      Zar se Vi dragi gospodine ili gospodjo ne borite za svoju platu?
      Ali nije poenta u tome.
      Poenta je zapravo u ogromnom jazu koji se napravio izmedju roditelja i prosvetnih radnika.
      Postali smo najljuci neprijatelji i rivali.
      Problem je sto je prosvetno orudje i oruje ZNANJE!
      Vi kada bilo sta uradite drugom ocekujete da Vam plati zar ne?
      A nasa znanja i dugogodisnji trud i ulaganje omalovazavate i podnistavate.
      Nista me vise ne boli od tolikog jada, nekulture, nepostovanja, netrpeljivosti i omalovazavanja koja se danas nakotila i svakodnevno nam se desava.
      Zelim Vam da Vam deca postanu prosvetni radnici, dika i ponos svojih roditelja, koje ce jednog dana neki novi klinci i neki novi roditelji omalovazavati i sada vec zlostavljati.
      U krajnjem slucaju ukinite skole i unistite tu GAMAD PROSVETNE RADNIKE koja Vam unistavaju decu!
      S postovanjem, Profesor Biologije!

      • BRAVO KOLEGA!!!!!KONACNO PRAVA IDEJA , PRAVO RESENJE I TAKO IDE SVE KA TOME!!!!!!SIROKA MASA TREBA DA BUDE STO MANJE OBRAZOVANA ,PO MOGUCNOSTI NEPISMENA DA BI BILI STO POSLUSNIJE OVCE, NEMI POSMATRACI SVOJIH SUDBINA JER COVEK STO MANJE ZNA SVE MU MANJE TREBA, MANJE POSTAVLJA PITANJA,MANJE IZRAZAVA SUMNJU!!!!! I TAKO DODOSE ONA ANDRICEVA VREMENA ,KAD PAMETAN ZACUTI, ONAJ DRUGI PROGOVORI A ONAJ TRECI SE OBOGATI!!!!!!! ZATO TREBA SVI DA POCNEMO DA BEKECEMO I PRAVIMO SE DA NAM JE LEPO!!!!BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE……………….

      • Hvala Bogu , neko je rekao istinu!Svaka Vam cast, potpuno ste u pravu!E gde su vremena kad su deca postovali profesore, gde su vremena kad su profesori imali autoritet?U moje vreme nije profesor bio kriv nego dak, ako je unistio nesto nije isao kod psihologa na razgovor nego su roditelji placali stetu.Dobili smo batine jer smo zasluzili.Nismo imali izlive besa.Bojali smo se i profesora i roditelja koja su bila 100% podrska profesorima.I sta nama fali?Danasnja deca (izvinite ali su) glupa ( NARAVNO RODITELJI SU KRIVI, KAKO MOGU BITI PONOSNI NA TAKVU DECU?!), ne uce, krivicu svale na one koje im treba da prenesu znanje,.Inace sam 78 godiste, dipl. ing i majka dvoje dece.
        Svaka cast prostvetnim radnicima sto imaju strpljenja sa danasnjom decom.Nazalost ona su dobila svoja prava a profesori i roditlji su izgubili.Sta ce li biti u buducnostií?
        Dragi profesori ucinite nesto, jer u buducnost srbije (mislim na decu) postaju nazalost sva gluplja. nekulturna etc…

    • VOLELA BIH DA ZNAM KOJE TO BENEFITE IMA PROSVETA OVOG MOMENTA????? PRICATE NAPAMET, ETO TAKO CISTO DA BISTE NESTO“ KAZLI“!!!!!!NEKO POKUSAVA DA SE IZBORI ZA ONO NESTO MALO STO MU PRIPADA A VI ODMAH UDRI PO NJEMU!!!!A ZASTO …….?????????????

      • prosvetni sam radnik, otac je bio prosvetni radnik (sada u penziji), rodjena sestra je prosvetni radnik a takodje i njen muz. dobro poznajem prilike u prosveti i to mi daje za pravo da se ponasam realno i da zakljucujem racionalno. o benficijama me nemojte pitati, jer ih i vi i ja itekako dobro znamo i ne bih da se ovde rasplinjavam objasnjavajuci na sta mislim, jer je to svakom prosvetnom radniku izuzetno poznato. s obzirom na pocetak moje recenice, izlisan je vas komentar da govorim napamet jer sam aktivan deo tog sistema. ja ne govorim da bih nesto kazao vec iza mojih reci postoji veliki broj argumenata, ali kao sto vec rekoh, nemam zelju da dalje razvodnjavam temu. takodje, veoma je jasno ko sebe moze nazvati profesorom (podsecam: vanredni i redovni profesori na fakultetu, jer su to akademska zvanja). svi zajedno smo nastavnici – to je zanimanje. da biste dobili zvanje profesora potrebno je mnogo toga uraditi na svom obrazovanju.

    • Bilo bi mi mnogo lakse kada bi mi naveli te beneficije koje danas nudi prosveta??? Silno imam zelju da me neko prosvetli , otvori oci i ukaze put ka njima . Mozda ih Vi gospodine osecate, mozda su Vam se nekim cudom ukazale?????Bilo kako bilo , poducite i nas neobrazovane i neupucene prosfetare kako da dodemo do tih benefita!!!!!!!!!!!!

  9. Kuća se od temelja gradi,a to znači da je obrazovanje počevši još od predškolskog uzrasta temelj za obrazovanje i formoranje karaktera svakog pojedinca.Jasam 76 godište,bio sam đak generacije i u osnovnoj i srednjoj školi,ali se AUTORITET PROFESORA ILI NASTAVNIKA MORAO POŠTOVATI!!!Bilo je đaka koji su po tri puta išli u osmi razrede,jer je ocenjivanje bilo realnije,daleko realnije nago sada!!!Zalažem se za radikalnije mere,a to je da se pooštre kriterijumi prilikom ocenjivanja,a naročito discipline!!!Onaj koji nije za školu ne treba ni biti u njoj…Naravno,treba nagrađivati svaki trud učenika,i povećati mu ocenu i pružiti mu šansu za to ukioliko je vredan i disciplinovan!!!A sledeća mera je korak dalje,a to je ZABRANA RADA PRIVATNIH KVAZIFAKULTETA POPUT MEGATRENDA,KOJEKAKVIH FINANSIJSKIH MENADŽERA I OSTALIH BUDALAŠTINA…PLATI I DIPLOMA ,A KASNIJE RADNO MESTO UZ JAKU VEZU TI JE ZAGARANTOVANO PRIJATELJU IAKO NEZNAŠ DA REŠIŠ JEDNAČINU SA JEDNOM NEPOZNATOM I AKO SI FUNKCIONALNO POLUŠPISMEN,,,ČAST VRLO RETKIM IZUZECIMA…Pa valjda ovoj zemlji trebaju i pekari,moleri automehaničari…Svaka čast onima koji pošteno to rade,a među njima imas i onih koji zbog nedostatka novca nisu mogli da se školuju…Znači povratak u sistem iz 70-ih,80,-ih godina prošlog veka!!!Pa ko hoće da uči neka uči,a ko neće neka nađe sebe tamo gde mu je mesto!!!Bolje časno i pošteno raditi kao stolar,nego kupiti diplomu privatnog KVAZIFAKULTETA i postati preduzimač i direktor,pa onda dovesti prvo sopstvenu firmu u propast,a samim tim biti društveno-ekonomski parazit!!!

  10. Проблем је још и неуједначеност критеријума, као и контраст између вредних наставника и професора који желе да пренесу знање на све начине, и оних других (а и њих има пуно), који су ту ради форме само, а на чије се поступке, нажалост, ученици угледају и мисле да је њихов начин рада заправо онај који је пожељан и исправан. Колико само често ученици о неком професору, који одлично предаје, али за добру оцену тражи право знање и разумевање (а не пуко репродуковање и памћење шаблона) говоре у пејоративима, а о онима који свој предмет карикирају, а градиво сведу на пар шаблона које треба научити напамет, говоре похвално ?
    И студенти су данас сви вредни да скупе поене на присуства предавањима,на разним домаћим задацима и квазисеминарским радовима (преписаним, наравно), једино нису вредни да стекну право знање из предмета који полажу.

  11. Koliko sam se nervirao kod prvog deteta u prethodne tri godine …. sad je u cetvrtom razredu toliko sam sad opusten za mladje detet koje je sad prvi …. Svako vreme nosi svoje breme … I kad sam ja isao u skolu moji roditelji su imali komentare. Zivot na kraju sve postavi na svoje mesto .

  12. Poštovani nastavnici,
    I sam sam bio više godina nastavnik u osnovnoj i srednjoj školi i zbog istih i sistema koji podržavate pobegao iz škole, jer nije bilo razumevanja za mladog nastavnika punog elana za rad i obrazovanje dece, već sam izigravao babarogu terajući kao dežurni nastavnik svoje kolege da na vreme krenu na čas.Plan i program sastavljaju sami nastavnici u saradnji sa ministarstvom, i nema potrebe žaliti se zbog toga roditeljima nego rešite stvari sami sa sobom.
    Naravno da deca ne treba da dolaze u 7 ujutru na čas, treba biti kreativan nastavnki i organizovati čas tako da deca izvuku suštinu gradiva.
    Koliko mi je poznato sami nastavnici daju privatne časove iz svojih predmeta što je opet problem školstva i kolektiva ane roditelja.Kako tada mogu da se posvete deci a za čas nemaju vremena.
    Da ne bi bilo sukoba interesa preporučuju nastavnike iz drugih škola, tj svoje kolege i prijatelje.
    Izborne predmete su prihvatile škole zajedno sa ministarstvom, opet nije bilo na inicijativu roditelja.
    Treba da budete srećni što imate talenovane učenike, iradite s njima i vama i školi podižu rejting, a ne da se žalite da dolazite subotom koju vam ne plaćaju. Zaboravljate ili ne znate da većina roditelja rade ne jednu već sve subote i za to naravno nisu plaćeni.
    Naravno da je ekskurzija skupa, jer se od agencije do škole svu ugrađuju a rodotelji plaćaju, ako pogledate cenovnike aranžmana van ekskurzija daleko su jeftiniji.
    šTo se brige o deci tiče naravno da su vaša briga jer vi radite u školi sa decom ne prodajete patike, tako da i o njima trebate da brinete. A ako vam je to malo novca, ne vidim zašto morate da idete na ekskurziju i preuzimate tu ogromnu obavezu za kako vi kažete male pare. Malo je neumesno kritikovati roditelje što smatraju da je to skupo, jer realno nemaju para. To znači ako uzmete više para v i ste savesniji i odgovorniji,kakav nemoral.
    Ubrusi i sapuni se budžetiraju iz škole iznajmljivanjem sala ili sličnog i o tome mora škola da vodi računa kao isto što i vi organizujete kućni budžet. Roditelji nisu dužni to da rade i svu odgovornost za čistoću u školi snosi sama škola, u cilju prevencije zaraza. Tražiti od roditelja sredstva za čišćenje je smešno.
    Većina roditelja ima dvadeset dana odmora i te odmore trudimo se da usklađujemo svašim tj. oodmorom naše dece
    Očigledno da izveđu vas i ministarstva postoje nesuglasice ali opet s tim trebate vi kao institucija da se izborite jer vi radite taj posao a tražeći našu podršku tako što nas napadte nećete dobiti ništa. Usmerite svoj bes ka institucijama i rukovodstvu škola. I ne tražite od nas da radimo vaš deo posla, jer i mi ne tražimo od vas da vi radite naše poslove. Jer očigledno zaboravljate da među nama roditeljima ima i rudara, vozača kamiona, policajaca, čistačica i ljudi koji rade po dva pa čak i tri posla i zbog finansijske situacije deci ne mogu ni da daju džeparac za školu a kamoli da plate tu ekskurziju, ubrus ili listove za fotokopiranje.
    Ako ne možete da radite to što radite molim vas pustite mlade koji su godinama na birou a imaju snage i volje, a nisu imali sreću da nađu vezu da se zaposle u školi.
    Možda se neke stvari pokrenu i svima bude bolje.
    Igor Kotarski

    • GOSPODINE IGORE, IZRAZAVAM SUMNJU DA STE IKADA RADILI U SKOLI ILI JE TO PAK BILO MNOGO DAVNO, MOZDA PRE NEKIH 20SETAK GODINA STO JE OPET NEVEROVATNO JER TVRDITE DA OVOG MOMENTA MORATE USKLADIVATI VAS GODISNJE ODMOR SA UCITELJIMA!!!!KAO BIVSI PROSVETAR TREBALI BISTE ZNATI DA ONI NEMAJU MOGUCNOST KORISCENJA GODISNJEG ODMORA KADA POZELE VEC SAMO U TOKU LETNJEG RASPUSTA A MOZDA NI NJIMA TO NE ODGOVARA!!!!MADA VERUJEM ISTO TAKO DA SMATRATE DA ONI UOPSTE NE TREBA DA IMAJU GODISNJI ODMOR, JER GA NISU NI ZASLUZILI!!!!STO SE TICE PLANA I PROGRAMA, ODAKLE VAM UOPSTE IDEJA DA PLAN I PROGRAM SASTAVLJAJU SAMI NASTAVNICI U SARADNJI SA MINISTARSTVOM, VI PRICATE O NASOJ ZEMLJI ZAR NE?????? SAMO PITAM…..POSTO VECINU STVARI PRICATE NAPAMET I STO BI NAS NAROD REKAO“ NE PIJE VODU“, STOGA NE ZELIM UOPSTE NI DA IH KOMENTARISEM!!!!! ZA POCETAK AKO ZELITE DA VAS NEKO OZBILJNO SHVATI, MORATE OZBILJNO DA PRICATE I DA MALO BOLJE UPOZNATE MATERIJU O KOJOJ PRICATE!!!!!OVO JE STANOVISTE JEDNOG NEZADOVOLJNOG RODITELJA ALI NIKAKO KOLEGE!!! E DA JOS JEDAN OD PREDUSLOVA ZDRAVE KOMUNIKACIJE JE ISTINA A VI STE JE ZAOBISLI VEC U PRVOJ RECENICI SVOJIM LAZNIM PREDSTAVLJANJEM!!!!!!!!

  13. Nisam roditelj… ali slušajući svoje prijatelje roditelje vidim da se n e b u n e što ima užasno loših učitelja/nastavnika/profesora koji samo otaljavaju svoj posao (Vas, Učiteljice, ne ubrajam u takve, vi imate savest i dušu), već se bune što uvek nešto treba da se plaća, zaboravljajući da je najskuplje kada dete školu pohađa i završava samo zato što se to m o r a, samo zato da obave roditeljsku dužnost… Adresa kojoj čak i takvi roditelji treba da se obrate, jer im sve smeta, nije neposredni, čak i loš, prosvetni kadar, već galerija nekvalifikovanih i nekompetentnih likova, partijskih privezaka, koji odlučuju o prosveti kroz nadležno ministarstvo/opštinu/ lok.samoupravu. Primer: u jednoj obližnjoj varoši svojevremeno je resor prosvete pripao partiji čiji je čelnik po zanimanju kondukter u penziji….

  14. Ако се родитељи свађају и различито гледају на васпитавање детета од васпитања нема ништа, јер дете постаје конфузно и не зна кога да слуша… Исто важи и за учитеље и родитеље. И ми смо чланови њихових породица, знамо шта се дешава, ко се родио, ко умро, ко кога вређа, за шта имају или немају пара, зашто су деца тужна, деца сама причају, јер знају да могу да нам се и похвале и пожале… Ако нисмо на истој страни и немамо заједнички циљ од образовања и васпитања нема ништа…
    Нажалост, многи родитељи на учитеље и наставнике гледају као на раднике који треба да „одраде“ посао…

    Што се тиче „дневнице“ од 400 или 500 динара… Нека се јави родитељ који би да причува моју децу за 16,67 или 20,83дин. колико учитељу/наставнику плаћате један сат кад води децу седам дана на рекреативну наставу или на тродневну екскурзију!

  15. Повратни пинг: Порука родитељима | Najlepše godine

  16. Poštovani roditelji i prosvetni radnici,

    celokupno naše obrazovanje više nije kao što je nekad bilo i to moramo prihvatiti. To što su nam se ucitelji/nastavnici „malo“ razlenili to je njihov problem jer od sada učenici moraju biti aktivni subjekti u nastavi. Naravno da je bilo lako dok oni ćute i slušaju, Vi ispredajete šta imate, eventualno ispitate i eto-čas završen. Savremeni sistem obrazovanja je nešto što je neminovno i čemu se moraju prilagoditi svi prosvetni radnici.

    „Društvo i pedagogija smatraju i zahtevaju da nastavnik/učitelj treba da bude:
    moralan, karakteran, kreativan, fleksibilan, vredan, tačan, susretljiv, samokritičan,
    principijelan, vedar, staložen, optimista, entuzijasta, sistematičan, pouzdan, strpljiv,
    neposredan, komunikativan, radoznao, autonoman, skroman, razuman, siguran,
    velikodušan, nesebičan, brižan, pošten, jednostavan, dobronameran, smeran, ponizan,
    servilan, solidaran, pristupačan, energičan, vitalan, snažna ličnost, jednostavan, agilan, odan
    svom pozivu, radoznao, solidaran, da ima potrebu za istraživanjem i posmatranjem novih i
    nepoznatih predmeta, pojava, dogaĎaja, procesa, osetljiv za probleme učenika i roditelja, da
    voli decu, otporan na neizvesnost, spremnost za samostalno odlučivanje, učenje i rad,
    objektivan, precizan, kritičan, uredan, marljiv, odgovoran, tolerantan, human, istinoljubiv,
    solidaran, predusretljiv, učtiv, miroljubiv, dobar partner i sposoban za saradnju, odgovoran,
    i da prihvata moralne, socijalne, demokratske, religiozne norme, zahteve, običaje u
    zajedničkom životu sa drugim zajednicama, tj. narodima, da ima pozitivan odnos prema radu, ljudskim pravima, nauci, porodici, domovini, orijentisan prema demokratskim
    vrednostima, uverenjima, moralnim normama ponašanja, stavovima, saradnik, ljubazan,
    veseo, pravičan, druželjubiv, fleksibilan, demokratičan, dosledan, strpljiv, plemenit,
    nepristrasan, nepokolebljiv, otvorenog duha, prirodan, društven, postojan, blag, prijatan,
    dobro raspoložen, human, dobronameran, simpatičan, uredan, superioran, dobrog izgleda,
    savremen, kulturan, uglaĎen, snalažljiv, istrajan, pristupačan, temeljan, saosećajan, odlučan,
    nepokolebljiv, zanimljiv, odgovoran, realan, iskren, pametan, taktičan, čvrst, da ima dobre
    manire, ozbiljan, zabavan, intelektualno izuzetan, fizički privlačan, komunikativan,
    humorističan, prijateljski raspoložen, spreman da pomogne, visoke intelektualne
    sposobnosti, visoku pedagošku i psihološku stručnost, ispoljenu motivaciju za posao,
    obrazovan, razvijene stilove i strategije podučavanja, široka interesovanja, zadovoljan
    poslom, empatičan, jednostavan, dinamički karakter, sposoban, intelektualno samostalan,
    socijalno zreo i integrisan, uverljiv, precizan, druželjubiv, emocionalan, topao, nepristrasan,
    dosledan, disciplinovan, zanimljiv, stabilan, da se prijateljski odnosi, saradljiv, zreo,
    odgovoran, imaginativan, politički orijentisan, produktivan, suportivan, ekstravertan,
    razgovorljiv, vedar, spokojan, altruističan, pažljiv, pravičan, odličan (izuzetan), inovativan,
    kosmopolit, interkulturan, internacionalan, nekonformista, elitista, socijalno funkcionalan,
    da ima emancipatorski potencijal, delotvoran, pedagoški reflektivan, inicijativan,
    prihvatanje različitosti, samokompetencije, emancipacije, produktivan, ekonomičan,
    participativan, inventivan, kompetitivan, kooperativan, da ima veštine samoorganizacije,
    celovitosti, esencije (razumevanje bitnog), marljiv, istrajan, čestit korektan, tačan,
    požrtvovan, racionalan, objektivan, dosledan, savestan, disciplinovan, odgovoran, blag,
    smiren, velikodušan, srdačan, nepristrasan, ozbiljan, nepodmitljiv, nasmejan, talentovan,
    dobrodušan, kulturan, snalažljiv, realan, pravedan, plemenit, učtiv, vedar, iskren, staložen,
    itd.“

    Dragi prosvetni radnici zapitajte se koliko navedenih osobina vi posedujete i da li uopšte treba da tražite veću platu za svoj „rad“?

  17. Oво све личи на разговор глувих. Свако износи своју истину и свако мисли да је у праву, а Марс наших „реалности“ је тако, тако далеко. Тек се може безнадежно наслутит да је истина ипак ту негде у магновењу неког неизводљивог „заједничког именитеља“. Нарочито иритира и плаши савршено папгајски „дефинисан“ просветни радник из угла овог, очигледно, самоувереног, аријевски беспрекорног и исто тако савршеног психолога. Тешко овој деци поред нас овако паметних, „педагошки рефлективних, партиципативних, супортивних елитиста“ и иних франкештајна. Остаје нам као сламка спаса да ми сами финансирамо овај јеловник суманутих очекиивања и да будемо пресрећни што смо најдебилнији и најкривљи , али, део ове свеопште накараде без и трачка светла на крају тунела.

  18. Reblogged this on jasna03 and commented:
    Draga naša učiteljice,

    Razumemo mi da su Vama plate male i da se svi vi, kao i naši roditelji, borite da i vašoj deci bude dobro. I mi to razumemo.

    Evo razloga zašto mi Vas ne razumemo:

    1. Slušali smo danas na televiziji da predstavnici Vašeg sindikata kažu da radite za „bednu“ prosečnu platu od 39,000 dinara. Moja mama radi za 30,000 dinara, profesor je srpskog jezika ali radi kao sekretarica, pa mi se čini da je njena plata „bednija“ ali ona ne štrajkuje već se trudi. I nema letnji godisnji, zimski godisnji, pa prolećni.
    2. Nekada, kada su naše mame i tae isle u školu, dodatna nastava nam nije bila potrebna. Zašto? Zato što su naše učiteljice tada bile autoriteti, pa se na časovima učilo, a ne pričalo, a nastavnici su dolazili na časove i predavali, a ne kao naši danas, na gradjanskom pravu, koji i ne dolaze, valjda misle da mi već znamo.
    3. Ako želite da nam pomognete, učite nas na časovima, nemojte da mi, zbog Vašeg nedostatka autoriteta, moramo da ustajemo sat vremena ranije, kako bi nas nečemu naučili.
    4. Jako nam je žao što nakon takmičenja, morate da dodjete u subotu. Jel znate da moj tata rdi i subotom i nedeljom za manju platu, a i on bi voleo da bude sa svojom decom malo kući. Njemu ni subota ni nedelja ne ulaze u obračun ali on mora da radi, da ne bi ostao bez posla.
    5. Razumemo mi zašto Vi tražite da se kupe ubrusi i sapun, važna Vam je naša higijena i to je lepo. Ali tu niste krivi ni Vi ni mi, već oni koji vode budžete škole i Ministarstava. Naši roditelji plaćaju poreze od kojih treba da se finansiraju i te potrebe.
    6. Ako sam vas dobro razumela, a iz matematike imam 4, vi dobijate 260 dinara po učeniku dnevno. Koliko imate učenika u razredu? 20?30?
    7. Nama učiteljice traže da odštampamo kući papire za vežbu. Mi nemamo štampač. I onda kada dodjemo na čas, dobijemo minus, zato što nemamo štampač? Nama je skup, razumemo da je verovatno i Vama, ali neka onda škola void računa o tome, a ne Vi i mi.

    Mi VOLIMO naše učiteljice i nastavnike i trudimo se da ih razumemo. Mada nam često niste baš jasni…

    Vaša učenica

    • Нисам баш најбоље разумела овај пост, не само зато што није баш најписменије написан, него зато што су побркане ,,бабе и жабе“. Покушаћу да одговорим:
      1.- Не знам који је то ,,мој“ синдикат.
      – Просечна плата у Србији није 39 000 динара.
      – Не могу да коментаришем рад оних који нису у просвети.
      2. Ово уопште не разумем, како то да вама није била потребна додатна настава кад су ваши родитељи ишли у школу? Кад сам ја ишла у школу, моја деца нису била рођена. Елем, тачка 2. ми је апсолутно нејасна.
      3. Ни ово, са сат времена буђења раније, апсолутно не разумем.
      4. Свако мора да ради да не би остао без посла. Неписмене делове нећу коментарисати.
      5. Део о убрусима и сапунима је и усмерен на оне који треба то да набаве, не на родитеље и запослене.
      6. За некога ко уместо 26 прочита 260, можда је и четворка превисока оцена :(.
      7. Ниједна моја ученица не би написала овакав пост, те стога сматрам неумесним потпис ,,Ваша ученица“.

  19. Повратни пинг: Pismo jedne učiteljice roditeljima | Kraljevo Cafe

  20. Повратни пинг: Aktuelno-Vijesti dana iz Crne Gore, regiona i svijeta

  21. Повратни пинг: Порука наставнице родитељима: Реалност у школству је много другачија • Зелена учионица

Оставите одговор на Dragana Zoric-Mazinjanin Одустани од одговора